BEDRIJFSVAKANTIE: Beste klanten, onze werknemers en machines verdienen een beetje vrije tijd na een jaar werken. Van 13 juli tot 26 juli 2024 houden we vakantie. Je kunt natuurlijk wel je bestellingen versturen. Op maandag 29 juli 2024 zullen we, uitgerust en wel, uw order verwerken. GRUND wenst je een heerlijke zomer.

Grund in de wereld - Zwitserland

Tijdens haar meer dan 30-jarige geschiedenis heeft het familiebedrijf GRUND haar tapijten en matten wereldwijd op meer dan 40 markten aangeboden. Bent u nieuwsgierig naar de producten die de inwoners van deze vaak verre landen hebben aangesproken? Wilt u weten wat hun smaak is, waar ze de voorkeur aan geven en wat voor hen belangrijk is bij het kiezen? In de volgende serie zullen we u stap voor stap kennis laten maken met interessante landen waar GRUND tapijten betrouwbaar en bereidwillig dezelfde dienst bewijzen als thuis.

svycarsko_14032023_map

We bezoeken eerst Zwitserland,

Een land dat bezaaid is met bergen, meren en waar vier grote Europese rivieren ontspringen. De meeste mensen op deze planeet hebben op zijn minst enige kennis van Zwitserland. Iedereen heeft wel eens gehoord van Zwitserse chocolade, kaasfondue of raclette, Zwitserse messen of horloges.

De typisch vierkante Zwitserse vlag met wit kruis in rood veld is synoniem geworden voor hoge kwaliteit, stabiliteit en betrouwbaarheid. Als een merk dit op zijn product zet, stijgt de verkoop meestal. Zwitserse klanten zijn zelf op zoek naar kwaliteit en zijn bereid om daar extra voor te betalen. Kwaliteit was ook een van de belangrijkste factoren waar Zwitserse klanten op letten bij het kopen van GRUND tapijten. Een andere factor was de garantie van vijf jaar, die duidelijk maakte dat de tapijten veel langer mee zouden gaan dan dat.

Het iconische Zwitserse product is ongetwijfeld het horloge.

Het nauwkeurige en delicate handwerk, dat oorspronkelijk de winterbezigheid van lokale boeren was, heeft geleid tot een van de belangrijkste exportindustrieën. Het is geen wonder dat GRUND handgenaaide tapijten erg populair zijn bij de Zwitserse klantenkring. Eerlijk handwerk wordt hier al eeuwenlang gewaardeerd en het belang ervan wordt vandaag de dag nog steeds erkend. Tot 90% van de Zwitserse economie bestaat uit kleine en middelgrote ondernemingen, je zou kunnen zeggen familiebedrijven.

zwitserland_14032023_horloges

Zwitserland is een land waar conservatisme diep geworteld is.

Zwitserland gaf vrouwen bijvoorbeeld pas in 1971 stemrecht. Slechts twee andere Europese landen deden het in dit opzicht nog slechter. Net als in de meeste andere landen in de wereld zijn het echter de Zwitserse vrouwen die beslissen over de geest van het huishouden. Hun keuze is meestal erg conservatief. Ze kiezen vaak voor monochrome tapijten die gemakkelijk gecombineerd kunnen worden met andere meubels.

We hebben het al gehad over de buitengewone natuur van het Zwitserse landschap.

We weten niet zeker hoe belangrijk het is voor de Zwitserse klant dat GRUND-prefixen gemaakt worden in de uitlopers van de bergen die zo typerend zijn voor hun land. Als de Zwitserse klant echter niet naar monochrome kleuren grijpt, kiest hij graag voor tapijten en matten die duidelijk door de natuur geïnspireerd zijn. De Colani 42 lijkt op een rollende lawine, Colani 23 tere bloemblaadjes in de wind en Carmen waterstromen die hun weg kunnen vinden door zelfs het meest ondoordringbare berglandschap. 100% BIO katoen Marla is de belichaming van de zorg voor de natuur, die een echte Zwitserse schat is.

svycarsko_14032023_colani42

svycarsko_14032023_colani23

svycarsko_14032023_carmen